Kapitel 23 - Who was that?

Justins perspektiv

Jag skrollade igenom mina mentions på twitterappen i min telefon. Jag skrattade smått åt några roliga och retweetade några av dem, jag svarade även på några få.
När jag hade vaknat var inte Elemenope i sovrummet där vi nu fört in en extrasäng - som för övrigt var otroligt skön - så i min jakt efter henne fann jag en lapp på köksbänken att hon var ute och sprang. Det skulle ta ett tag innan hon var hemma igen eftersom hon skrivit ner tiden när hon skrev lappen ner på pappret och sa att det skulle ta omkring två timmar så hon skulle ut och springa.
Min blick fastande på ett antal, väldigt många faktiskt, tweets som sade densamma. Skulle jag göra som de ville? Ja det är klart! Jag har tid nu och de skulle tycka det var kul så why not?

 

*

 

"Om du skulle vara ett djur för en dag vad skulle du vara då?" Läste jag upp från kommentarsfältet bredvid fältet där man kunde se mig. Jag funderade ett tag, jag måste välja klokt. Annars kommer mina beliebers hacka på mig för det under en lång tid. Om inte en lång tid räcker så kanske en livstid. Who knows?
"Jag skulle vilja vara eeeen... Valross! De är coola och ligger bara och latar sig halva dagen för att sedan fånga mat. Sen sover de igen. Tror jag..."
Jag kollade återigen igenom frågorna på vilken jag kunde se hela frågan innan det ploppade in nya. Ännu en gång var jag tvungen att läsa upp frågan så de skulle förstå jag jag dillade om.
"Är du verkligen på hotellet nu? Ser inte ut som ett hotell bakom dig..." Jag kollade bakom mig där det stod en stor bokhylla fyld med massvis med böcker. Jag satt i vardagsrummet i soffan så hyllan stod några meter bakom. Jag kanske skulle valt att vara i köket eller sovrummet egentligen... Smart där Justin, verkligen.
Fasst hur visste de att jag var på hotell? De skulle ju tro att jag var hemma i L.A för tillfället... Men rykten sprids antagligen snabbare än jag trodde.
"Hotell? Nej jag är hemma och gosar med alla mina gosedjur." Svarade jag med ett flin.
Efter mitt uttalande fick jag många kommentarer som skrev 'HAHAHA GOOD THERE JUJU' och liknande. Jag skrattade smått åt mina roliga Beliebers. Mina alldeles egna Beliebers. Åh vad jag älskar dem, speciellt i sådana tillfällen där vi har roligt tillsa-
Nycklar som sattes i dörrlåset fick mina tankar att bli som bortblåsta. Kommer en inbrottstjuv nu och kidnappar mig? Är det Scooter som inte blev nöjd med att jag bodde här och ska boka ett nytt hotellrum till mig?
Det visade sig att det var inget vardera, för i valvkarmen såg jag Elemenope gående och fixade med sin tofs på väg till vad jag antog var badrumet eftersom hon sprungit väldigt länge. Dock tror jag inte hon såg mig när jag försökte mig på ett leende till henne.
Jag kollade ner på skärmen igen och märkte att man kunde se att jag kollat upp och man hördt dörren öppnas... Oj då...
"Vem var det som kom in?"
"Var det någon som kom in? VEM!?"
"Vad hände Justin? Tell us!"
Massvis med frågor strömmade in och frågade vem som kom in och om någon ens kom in och så vidare.
"Okej, guys jag ser att många frågar vem som kom in..." Jag letade feberilt efter någon som skulle komma in som de känner till men jag vill samtidigt inte ljuga för dem.
Men jag måste skydda Elemenope, och mig själv för den delen fast från paparazzis though.
"Scooter som kom in. Men jag måste kila, han säger att jag ska på möte om tio minuter oj vad fort klockan gör hejdå! I love you!" Jag tog ner handen med en utav mina många klockor på igen ner i knät eftersom jag hållt upp den för at demonstrera att klockan gick snabbt.

 

Elemenopes perspektiv

När man står i duschen är det som om alla muskler slappnar av. Man blir lugn. Det är ungefär samma känsla som efteråt när man haft ett filmmaraton hela dagen och proppat i sig onyttigheter för att man inte haft något annat att göra. Man blir utmattad och trött, härligt trött. Så man tar sig en kopp te och lägger sig i sängen med en bok och väntar på att somna.
Det var längesen nu dock eftersom Justin är här och man alltid får saker att göra. Typ.
Jag sköljde ur det sista balsamet från håret, fast jag lämnade alltid kvar lite så jag skulle kunna borsta igenom mitt tjocka hår utan att det trasslar ihop sig, och klev ut från duschen.
När jag kommit in i lägenheten hade jag ur ögonvrån sett Justin framför datorn i vardagsrummet men jag hade inte kollat åt honom rädd för vad jag skulle känna. Det är läskigt vet ni, att inte veta vad man känner och vad känslorna menar.
Jag vaknade upp ur mitt dagdrömmande och gick mot dörren för att öppna den för att sedan gå till mitt rum och ta på mig kläder.
Jag låste upp, drog ner handtagen och puttade upp dörren och tog ett steg ut.
Utan att veta ordet av det låg jag i en famn säkert endast en decimeter ovanför golvet.

 


 

Pallar inga bilder idag eftersom jag inte kan tänka p.g.a huvudvärk så tänk extra på det när ni läser! Att det är förvirrande eftersom jag genomgår en lidande smärta i huvudet, okej? Lmao.

2-4 kommentarer för nästa ♥

 Puss och kram ♥


Kommentarer
Postat av: Emelie

Jätte bra ! <3

2013-04-18 @ 07:26:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback