Kapitel 45 - Is that okay with you?

 

Justins perspektiv
 

De - Elemenope och hennes föräldrar - hade bestämt att de behövde slå sig ner och prata. Tydligen skulle jag med också, som mentalt stöd för min flickvän kanske. Jag vet inte. Hur som helst satt vi ner i vårat hotellrum i vardagsrummet och Victoria, hennes mor, grät och pratade oavbrutet medans David, hennes far, försökte trösta henne. Jag själv satt bakom Elemenope och höll mina armar kring hennes nätta kropp samt spände knogarna och käkarna. Vad hade de för rätt att bara lämna henne? Fanns det ens en anledning? Jag är inte så säker på det, och jag är inte säker på om det var just det som Victoria föklarade eftersom man inte hörde något då hon pratade så  snabbt och grät hysteriskt. Vad var det som var så sorgligt? Såklart är det hearttouching när man träffar sin dotter för första gången på 14 år, men att fortfarande gråta så våldsamt var väl lite att... Ta i? Det där om att en mors och barnets kärlek är så speciell, kanske var det det? Jag har ingen aning, jag är ingen mor.
"Ta dig samman och berätta nu älskling, man hör ingenting. Såja shhyy" Hörde jag hur David tröstade henne. Bara några sekunder senare torkade hon tårarna, tog ett djupt andetag och började prata.
"Okej, jag antar att du kommer ihåg att vi levde med dig dina första fyra år. Sedan sa min manager emot och tyckte att det inte var bra för varken min eller Davids karriär då vi båda var så unga. Några år senare kom Candice men då sa de inte emot eftersom vi var äldre. När vi sedan skulle kontakta dig sade han emot och började lägga sig i, alltså min manager, och förbjöd oss att leta reda på dig. Så istället skickade vi pengar till dig varje månad för att se till att du klarade dig, och tittade till dig på avstånd för att liksom... Se dig på riktigt. Vi saknade dig så mycket, men vi fick inte. Vi älskar dig gumman, så tro inte att det var därför vi lämnade dig."
 
Elemenope som tidigare varit mer förkrossad och sorgsen blev nu mjukare. Samma blev det med mig, även om jag mest kände ilska innan. De hade varit tvunga att lämna henne.
"Candice? Hon som är ihop med Chaz? Är det erat barn?" Frågade hon sedan. Victoria såg först chockat på henne, men som sedan ändrades till ett leende. Ett sorgset leende.
"Hon var min systers dotter, men lever nu med oss sedan min syster gick bort."
"Åh.." Flämtade Elemenope. Jag kände att jag var tvungen att säga något, borde jag?
"Så om jag förstår rätt så fick ni inte behålla Elemenope på grun av din manager?" Frågade jag och såg direkt på Victoria. Precis när hon tänkte svara hörde jag Elemenopes röst istället.
"Vänta, varför har du en manager?" Vänta va? Visste hon inte? 

Jag antar att mina ögon speglade chock då både Victoria och David såg på mig med chockade ögon som svar. Man skymtade även lite medlidsamhet.
"Jag är designer och modell gumman. Jag var även med i Spice Girls i mina yngre dar. David här är fotbollspelare" Sade hon och log ett stort leende.
"Är du David Beckham? Är min pappa David Beckham? Och Victoria...? Herregud. Jag trodde mina förräldrar var som mig, vanlig dödlig. Fast i och för sig" Hon vände sig om så att hon såg på mig "Han är inte så vanlig heller." Fortsatte hon och petade på min nästipp och fnissade lite. Jag skrockade lågt åt hur barnslig hon blev.
 
*
 
"Vi funderade på om du vill följa med oss och lära känna oss och våra barn" Jag kollade upp från min hand vars fingrar lekte med Elemenopes och lät min förtvivlade blick pendla mellan Victorias och Davids. Nej Elemenope får inte åka...!? "Men eftersom du verkar trivas väldigt bra med Justin så tänkte vi fråga ifall vi kan få följa med istället? Eller så kan bara Romeo och Brooklyn följa med? Så lär du känna några i taget? Vill du det Elemenope? Och får dem det Justin?" Frågade David och såg först på Elemenope när hon frågade henne, som svar nickade hon i meningen, och sedan på mig när hon frågade mig.
"För mig går det jättebra, förjar ändå tröttna lite på sällskapet! Jag stoppades av att jag fick en smäll på bröstet av Elemenope och flinade mot henne "Dock måste du prata med Scooter om det, men vi kan leta reda på honom? Han är här på hotellet också..." Svarade jag med en fråga.
 
Vi reste på oss och tog tag i Elemenopes hand samtidigt som vi tog täten för att leda dem till Scooters rum. Jag knackade tre gånger med min lediga hand, bara någon sekund senare öppnades dörren av en välkänd Scooter.
"Hey! Det är såhär att vi hittade Elemenopes föräldrar och de undrar nu om två av deras barn kan följa med på turneen så att L kan lära känna några i taget, är det okej med dig?"
 

 
Lite längre ( fast nä)
4-6 kommentarer för nästa =)

Kommentarer
Postat av: Ebba

OMG ASBRA! Älskade Justins persoektiv :')

2013-08-02 @ 12:48:51
URL: http://Mybieberlovestorys.blogg.se
Postat av: Bella

Bra men ganska kort men du jag har ett tips eftersom alla typ kommenterar likadana kommentarer hela tiden så kan du ju ha någon fråga som vi ska svara på kan vara Justin relaterat eller allmänt :)

2013-08-02 @ 22:35:42
Postat av: ellinor

ohgod allting händer så snabbt nu :O

2013-08-03 @ 01:41:42
Postat av: kelly

Kan inte vänta på nästa!!

2013-08-03 @ 12:02:41
Postat av: sara

meer pleeaseeee

2013-08-03 @ 12:54:37
Postat av: Biebzstoory

sjukt bra <3

2013-08-06 @ 14:41:49
URL: http://biebzstoory.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback