Kapitel 47 - I'm glad we found you

 
 
 

"Vad tycker du hittills, går allt bra? Har du kul trots att alla här är vuxna?" Frågade jag Romeo som låg på andra sidan sängen så länge tills Justin kommer tillbaka från sin dusch. Jag låg med ryggen mot sängkanten medans Romeo låg med ryggen mot hans sängkant, också badrummet så jag skulle se när Justin kom.
"Jag tycker det är coolt, dock lite tråkigt kanske. Men vi kom ju idag så det är inte så konstigt." Svarade han med ett gulligt leende. Både han och Brooklyn var väldigt gulliga. När jag sade det till dem tidigare idag fick jag ett leende av Romeo men en skämtsam fnysning från Brooklyn. 'Gullig? Kallar du mig gullig? Jag är stilig.' Hade han svarat med ett flin som sedan bytits ut till ett skratt. Jag hade skrattat med honom och skakat på huvudet. Båda två liknade mig en del, dock endast i personligheten. Kanske något drag här och var som var lika, men inget störra som jag hade märkt.
Jag funderade ett tag på vad han hade sagt om att det var lite tråkigt.
"Gillar du och Brooklyn att shoppa?" Frågade jag.
Han nickade till svar och såg på mig med stora förvånade ögon. Jag nickade och log ett hemligt leende.
Precis sekunden efter såg jag hur badrumsdörren öppnades och ut kom en blöt Justin med endast en handduk hängandes på hans höfter. Det börjar kännas som om att han inte ens vet hur en tröja ska användas. Allt oftare går han omkring tröjlös och visade upp hans muskulösa kropp - dock är det inget jag har emot, men det käns lite konstigt nu när killarna är här.
Romeo märkte att jag inte såg på honom längre utan hade blicken på något som var bakom honom, så han vände sig om och fann Justin vid hans garderob. Han vände sig om igen och flyttade sig närmare mig. Jag skrattade och funderade på om jag skulle lägga armen om honom så som Justin brukar göra på mig, eller strunta i det? Mina tankar avbröts av Justin som lade sig ner i sängen och orsakade att madrassen åkte ner en aning.

"Är det okej om jag böjer mig över dig lite Romeo?" Frågade han med en len röst. Romeo nickade snabbt och gled ner lite så att han inte skulle vara i vägen ändå. Justin böjde sig över kudden och gav mig en puss på kinden för att dra åt sig min uppmärksamhet. Jag såg på honom med ett generat leende och fnissade lätt. Han log stort och attackerade mina läppar med en mjuk och blöt kyss och tog tag om min käke.
"Godnatt babe, sweet dreams." Sade han och smekte min kind en sista gång innan han gled tillbaka till sin sida igen och Rome dök upp under täcket helt andfådd. Jag antar att hn inte ville bevittna något så äckligt som att jag och Justin kysstes så han gömde sig under täcket där det var syrebrist. Jag skrattade åt honom och klappade honom på huvudet.
"Godnatt Romeo, sov gott och glöm inte att göra det så bekvämt för dig som möjligt." Sade jag och lade ner huvudet på kudden. Han närmade sig ännu lite mer och slöt ögonen.
"Jag är glad att vi hittade dig..." Hörde jag honom mumla innan han föll i en djup sömn. Jag såg besvärat ner på honom innan jag vände blicken mot Justin som såg med lyckliga ögon på mig.
"Du ser, dem älskar dig." Kommenterade han och slöt ögonen, även han.

*

"Elemenope, Elemenope? Syster? Hallåååå?" Jag väcktes av en väldigt ung och obekant röst. Jag slog upp ögonen och fann en pojke sittandes i sängen och såg på mig. Bilderna från igår kom tillbaka till mig och jag kom genast ihåg att jag hade träffat två av mina sammanlagt fyra syskon.
Jag kliade mig i ögonen för att kunna slå upp dem ordentligt och se något.
"Var brinner det?" Frågade jag följande av en stor gäsp. Genast hörde jag hur han började skratta.
"Det brinner inte, jag tänkte bara väcka dig eftersom jag har varit vaken ett tag och fick tråkigt. Jag har redan provat med Brook men han är omöjlig att få upp på morgonen." Jag suckade men log sedan mot honom och reste mig upp till en sittadens ställning med hjälp av armbågarna.
Jag svängde benen över sängkanten och tog tag i mobilen för att se att klockan inte var mer än 9 AM. Gosh, hur tidigt vaknade den här ungen egentligen? Jag reste mig upp och gick mot garderoben för att ta på mig ett par mjukisbyxor, ifall någon annan skulle vara vaken. Jag stannade upp i dörröppningen och såg bak mot sängen. Där fann jag Justin sova på rygg dels i sängen dels utanför och Romeo sittandes med nyfiken blick.
"Kommer du?"Frågade jag med ett fniss. Han nickade och reste sig upp från sängen. Något jag inte märkt förut var att han hade på sig en t-shirt och mjukisar, precis som mig.
Jag gick igenom korridoren av sänghytter från slutet av bussen där Justints - 'vårat' - rum var till köket med Romeo smygandes bakom mig. När jag såg köket såg jag också Alfredo som satt vid det såkallade köksbordet med en dator framför sig.
"Aye Fredo! Har du träffat Romeo?" Frågade jag så plötsligt att han hoppade till. Jag skrattade smått och såg ur ögonvrån hur även Romeo gjorde det.
"Godmorgon på dig med L" Sade han surt och såg med mördarblick på mig. Jag räckte ut tungan mot honom.
"Men nej, hej Romeo! Ett värdefullt tips inför din tid här är:" han böjde sig dramatiskt fram mot honom över bordet och teaterviskade "Akta dig för Elemenope och Dan, dem är farliga." Jag himlade med ögonen och piskade honom med kökshandduken. 
"Schas med dig Fredo, vi ska äta så om du ursäktar..." Han log ett snett leende innan han tog tag om datorn och gick någonstans framåt i bussen.
"Bye Romeo, it was glice to met ya." Ropade han, dock tyst nog så att han inte skulle väcka någon.

"Skulle du vilja shoppa senare när Brooklyn har vaknat?" Frågade jag och tog ett bett på min smörgås.
"Jo, det skulle vara kul. Men du ser inte ut som en person som gillar att shoppa...?" Frågade han med ett höjt ögonbryn och förde skeden, denna gång fylld med flingor och mjölk, in mot munnen där han sedan tuggade innan han sväljde.
"Det är jag inte." Höll jag med honom och log ett litet leende. Han nickade långsamt och fortsatte äta.
Vi fortsatte prata och jag lärde känna honom lite bättre, och han mig även om jag var lite... Avvisande? Jag svarade med korta svar i alla fall, men inte på ett otrevligt sätt.

Hur som helst verkade han vara en riktigt cool och charmig kille. Mitt i en av hans konstateranden, nu om minigrisar istället för London, mobiltelefoner eller allt annat vi pratat om, dök Brooklyn upp i 'köket'. Hans hår var rufsigt och han såg allmänt nyvaken ut.
"Godmorgon Brooklyn." Hälsade jag med ett leende. Han log snett och satte sig bredvid mig.
Jag reste mig upp och började leta efter olika frukosalternativ.
"Vad vill du ha till frukost?" Frågade jag och böjde mig ner för att se vilka olika bröd det fanns.
Jag hörde hur en stol skrapades mot bussgolvet och hut stegen kom närmare mig.
"Nej nej, ta det lugnt, jag fixar det. Ät på din mat nu." Manade han och log mot mig. Jag nickade kort och gav honom en impulsiv kram. Han kramade mig tillbaka innan jag släppte och log snett mot honom.
"Gosh, jag kan inte fatta det här. Så vitt jag visste hade jag inga syskon alls, knappt ens några föräldrar för några timmar sedan. Och nu står jag här och äter frukost med er. Och vad stora ni är, Brook du är till och med längre än mig och du är vadå? 13? 14?" De skrattade lite och Brooklyn skakade på huvudet.
"Jag är säker på att väldigt många tjejer springer efter er två, inte sant?" Frågade jag med ett flin och pendlade med blickan mellan de båda bröderna. Brooklyn såg generat ner i golvet där han stod och smörade en smörgås vid diskbänden. Romeo bara himlade med med ögonen.
Herregud vad mycket jag pratar, jag pratar aldrig såhär mycket med personer jag knappt känner. Dock flöt det trots allt samma blod i oss, det kanske hade något med det att göra?

*

"Den här då?" Frågade jag och höll upp en röd t-shirt med vit text på. Brooklyn sade att han behövde lite nya t-shirtar så vi alla tre var i jakt efter någon som skulle kunna passa. Han nickade glatt och gav mig en tumme upp. Jag kastade tröjan på honom, när han fick av den räckte han ut tungan mot mig som jag besvarade med att själv räcka ur tungan.
Jag gick runt på herravdelningen och fann en tjocktröja som skulle passa mig. Den var i neutral modell och skulle därför kunna passa en tjej också, och på var det ett tryck som såg ut som loggan till Toy Story fast det stod "Cool Story Bro" på den. Jag kollade prislappen och såg att den var på rea och kostade därmed väldigt lite i jämföresle med vad den skulle ha kostat. That's it, jag köper den. Jag lade den över armen och fann inget som skulle kunna passa varken mig, Brooklyn eller Romeo så jag gick till killarna. Brooklyn hade hittat flera andra tröjor och var klar att betala medans Romeo inte ville ha något ifrån den här affären. Jag sade att jag skulle köpa tjocktröjan och begav mig mot kassan med Brooklyn hack i häl.

Vi passerade en kiosk i vår jakt på en lämplig klädaffär och en tidning fångade min blick. På förstasidan var det en bild på mig och Justin, och några ditritade frågetecken. Jag fnös och slet blicken ifrån tidningen, men kunde inte låta bli att dras dit igen. Nej, Justin hade sagt att man inte kan lita på tidningens skvaller och jag skulle bara bli ledsen ifall jag läste det.
Bredvid kiosken låg det en affär som hette 'Forever 21'. Jag såg in i affären och upptäckte att det var en blond tjej som stirrade på mig och mina bröder.
Vad fan ville hon?

 


 

4-6 kommentarer för nästa =)


Kommentarer
Postat av: Ebba

AS BRA!!!!!! MEEEER!! :D

2013-08-08 @ 22:14:11
URL: http://mybieberlovestorys.blogg.se
Postat av: Emelie

jättebra :D

2013-08-08 @ 22:57:42
Postat av: Amanda

JÄTTE BRA MEEEER! :)

2013-08-08 @ 23:16:28
Postat av: ellinor

okej, nu blir jag nervös över den "blonda tjejen" gud mer mer mer

2013-08-09 @ 01:43:01
Postat av: Biebzstoory

Sjukt bra

2013-08-09 @ 10:51:18
URL: http://biebzstoory.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback