kapitel 48 - She knew something and knew that I didn't knew what she knew

 
"Am I gonna quit? Nice of you to ask, but momma told me go and chase what you after. I'm on track, so I'm gonna rap faster. I'mma break it down for you and get a little deeper, slayin' on it, prayin' on it like a grim reaper." Jag nynnade den nyupptäckta texten samtidigt som jag tänkte tillbaka på igår när jag var i staden med mina bröder och fått syn på den där tjejen, eller Candice som hon sade att hon hette. Hon hade gått fram till oss och frågat
"Ser att du har fått tag på kusinerna" med ett kaxigt leende. Jag hade kollat på henne med förvirrad blick och grep tag om både Brooklyns och Romes händer, i fall hon skulle vara någon skym knarkare eller dylikt.
"Huh?" Hade jag då frågat. Hon hade flinat ett sådant leende som är typiskt för de populära tjejerna i skolan som visste mycket väl om att de såg bra ut. Som om hon visste något, och visste att jag inte visste vad hon visste. Och med tanke på hur hon reagerade visse jag det också.
"Dem två" hade hon börjat och nickade mot Brooklyn och Romeo, demonstrerade att det var dem hon menade "är mina kusiner, Victora är min moster." Hade hon förklarade med ett höjt ögonbryn. What's up with the damn attitude?
"Åh, hej. Då måste du vara Candice, som är ihop med Chaz?" Hade jag frågat, men fått det att låta mer som ett påstående då jag visste att det var sant. Hon hade bara nickat sakta och men hållit blicken på mig hela tiden. Några sekunder senare hade en kille med brunt hår och grå t-shirt dykt upp vid hennes sida och frågat "Vem sa mitt namn?" Candice hade lett mot honom och klappat honom lite på kinden innan hon hade vridit honom mot mig och sagt "Det här är Elemenope" Med ett stelt ansikts uttryck. Chaz' ögon hade genast vidgats och han såg på mig med stora ögon. 
"Så du är Elemenope? Jeez, Justin hade rätt..." Han hade sagt det så pass lågt att man knappt kunde höra honom men eftersom Candice hade stått knappt en meter ifrån mig och knuffat fram Chaz stod han ganska nära. Han hade överröst mig med fakta om att Justin hade pratat mycket om mig och jag vet inte vad.

"Vilken låt är det?" Frågade en allt för bekant röst samtidigt som han lade armarna om min midja kysste snabbt min käke.
"Ingen som finns redan." Svarade jag och vände mig om i hans armar så att vi nu stod mot varandra och såg in i varandras ögon. 
"Så du skrev den?" Frågade han, jag kunde tydligt se shocken som speglades i hans ögon.
"Nja." Svarade jag och log ett retligt leende, jag visste vad han tyckte om att jag gav honom korta svar: Inte alls.
"Så vem skrev den då?" Frågade han nu otåligt.
"Ingen." Än, lade jag till för mig själv. Jag ryckte lätt på axlarna och gick där ifrån och in mot sovrummet. Jag letade fram ett block i en utav lådorna bredvid Justins garderob som jag sett honom ta ett block ut några dagar innan och skrev ner något som jag antar var till en ny låt. I samma låda fann jag dessutom en penna som jag tog. Jag öppnade blocket och letade efter en tom sida, jag tjuvkollade inte på någon utav låtarna eftersom jag visste att så länge de inte var klara ville han inte att någon skulle se dem. När jag hittat en tom sida, på båda sidorna, rev jag ut den från blocket och satte mig i sängen. Jag skrev ner det jag redan kommit på och fortsatte där ifrån. Det gick faktiskt riktigt bra, och nöjd? Jo, men det kan man säga att jag var.
Dock vad jag ska göra med 'låten' har jag ingen aning om. Slänga kanske.
 
Brooklyns perspektiv
 
"Romeo, är du naken?" Hörde jag Rome utanför skynket. Jag svarade med en suck och ett 'nej' och flyttade på mig så att han skulle få plats.
Han flyttade skynket åt sidan och klev in i sängen och satte sig bredvid mig. Vi satt tysta i några minuter och lyssnade på mumlet i bussen. Faktiskt så var det inte så många som pratade, de såg väl på någon film på någon dator eller lyssnade på musik. Men man hörde hur Elemenope och Justin pratade längre ner i bussen. Dock inga ord, bara mumel.
"Jag har saknat henne." Sade jag tyst, men ag visste att Romeo hörde ändå.
"Men du har inte träffat henne innan?" Frågade han dumt.
"Nej, jag vet. Men med tanke på hur mycket mamma och pappa har berättat om henne känns det som om jag redan kände henne innan vi kom hit, och nu när vi träffar henne på riktigt kännes det konstigt. Men jag har saknat henne." Även om jag inte hade tänkt prata mer, just på den meningen i all fall, slängde jag en hand både framför min egna mun och Romeos när jag hörde hur någon gick förbi den lilla hytten och vidare bak i bussen. Några sekunder senare kom det ett vinddrag och jag kände direkt på lukten att det var Elemenope. När hon gått förbi tog jag bort handen från bådas våra munnar och andades ut.
"Hey, varför gjorde du så?" Frågade han och drog handen över munnen.
"Dunno." Svarade jag. Jag visste inte, det hade blivit konstigt om vi pratat eller fört något typ av ljud när hon varit inom höravstånd.
 
"Hur är det att sova emellan dem då?" Frågade jag, mest för att byta ämne.
"Det är okej, lite trångt men dem är roliga. Vi pratar alltid lite innan vi somnar också... Men mest är det coolt för jag menar min idol och min syster på på varsin sida om mig?!" Bara när han pratade om det blev han uppspelt. Dock håller jag med honom, det är coolt att våran syster har ihop det med våran idol.
Ett huvud kom in genom skynket och ett stylat ljusbrunt hår stack fram.
"Hey, vill ni spela lite xbox?" Frågade han.
 

 
Förlåt för den extremt långa väntan, antar att jag tappade skrivsuget lite... Förlåt... Men här har ni ett kapitel i alla fall... =)
 
4-6 kommentarer för nästa =)
 

Puss och kram ♥
 
 

Kommentarer
Postat av: josefin

väntar tills nästa :3

2013-08-23 @ 16:08:12
Postat av: Ebba

Awesome!!! :D MER <3

2013-08-24 @ 15:13:36
URL: http://Mybieberlovestorys.blogg.se
Postat av: ellinor

förstod inte kapitlet så bra men aja :P

2013-08-25 @ 01:05:57
Postat av: Anonym

Åh sjukt bra, haha gulligt när de två pratade med varann ☺

2013-08-25 @ 21:14:36
Postat av: Erika

Jättebra! Lite skumt dock att han sover mellan dom, kan inte han typ få en madrass eller nåt? :) Annars är den jättebra, jag tycker den är sjukt cool med typ storyn och de, och du är jättebra på att skriva :)

2013-08-26 @ 21:54:55
Postat av: Emelie

jätte bra :)

2013-08-27 @ 22:02:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback