Kapitel 49 - idiot a.k.a my boyfriend

 
 
Två veckor senare
 

Jag skrattade gott där jag satt i bilen och låten vi lyssnat på de senaste minuterna tagit slut. Alla sjöng med och dansade och fånade sig, helt crazy.
Vi hade kopplat in Justins telefon i bilen, fråga inte hur då jag inte är en teknisk person, och lyssnade på hans låtlista. Det fanns ett VÄLDIGT brett sortiment. Och då menar jag väldigt som i väldigt. Och jag är 120% procent säker på att han har träffat minst alla av artisterna som spelats. Dock var inte en enda låt av honom - och med det i huvudet antar jag att han inte lyssnar på sina låtar för att han 1. Har fått nog av dem med tanke på hur många gånger man måste lyssna igenom den när man spelar in den i studion, eller 2. han vill inte verka fåfängd genom att lyssna på sin egna musik. Fast han är inte fåfängd. Eller båda, i don't know.
 
När nästa låt startade hörde jag direkt att det var Rack City med Tyga, som Justin till och med sjunger på sina konserter. Dock ändrar han såklart ordet 'bitch' till 'chick' eftersom det är ett barnvänligare ord då många utav hans beliebers är under åldern tio.
Och med tanke på att Romeo är tio är kanske inte det här det bästa låten. Får han lyssna på sådant av... mamma?
Kvick vände jag mig om i framsätet och såg bak på mina yngre bröder.
"Får ni lyssna på denna typ av musik?" Frågade jag.
Romeo nickade glatt, och när jag vände blicken mot Brooklyn nickade han också och gav mig en tumme upp,
"Jadå, och om det är mamma du tänker på bryr hon sig inte så länge det påverkar oss negativt." Förklarade han. Jag suckade lättat ut och vände mig om igen. Varför hetsar jag upp mig så mycket inför smågrejer? Dem klarar sig faktiskt själva är anständiga unga män. Nej, jag tar tillbaka det där. Här om dagen hade jag funnit de båda i 'vardagsrummet' av bussen sittandes i endast kalsonger, ätandes på glass och spelade TVspel. Det fövånade mig lite, eftersom de uppför sig så väluppfostrat och kanske till och med formelt annars. Dock hade jag, när jag flyttat på mig ett halvt steg framåt, blivit ännu mer förvånad när jag såg Justin liggandes på mage bredvid soffan, han också iförd endast kalsonger, och spelade också. Dock kanske jag inte ska bli så förvånad av honom längre, jag menar jag har känt honom i 6 månader, mer eller mindre. Men vad kan jag säga, han är full av överraskningar.
Dock hade jag bara skakat på huvudet och hoppat ner i soffan och tagit en konstrol och inom några sekunder var jag uppslukad av spelet, jag med.
 
"Rack city bitch, rack rack city bitch, rack city bitch, rack rack city bitch." Skrek mer än sjöng alla av oss innan jag brast ut i skratt. Det här är livet, tänkte jag och tryckte lätt i Justins hand som var inflätad i min
 
 
*
 
Jag lade mig ner i sängen, som nu mera bara användes av mig och Justin då Romeo fått sitt 'loft-kryp in-säng', och lade mig till rätta. 
Några minuter senare, när jag redan hade börjat somna lite smått hörde jag en duns utanför sovrummet, som sedan följes utav en till strax efter. Sedan ännu ett. Dunsandet fortsatte och jag hörde hur ljudet kom närmare och närmare. Jag spratlade till och satte mig upp och lutade mig mot väggen bakom.  
Mina ögon spärras upp när jag ser dörrhandtaget dras ner, riktigt sakta. Åh nej, tänk om dunsarna var när han som öppnar dörren knockade alla som kom i hans väg. Jag var säker på att det var en man, det kan omöjligt vara en tjej. Jagm enar, hoppa på en buss i rullande fart och sedan knocka ner alla för att sedan kidnappa Justin, eller mig eftersom om han var ute efter Justin skulle han inte gå hit då Justin är där ute.


Jag avbröts i mina tankar av att en grön stor sak hoppar in genom den nu vidöppna dörren. Jag fryser till is, men mjuknar sedan upp när jag märker att det bara var min idiot till pojkvän. Jag skrattar och stället mig upp för att gå fram till honom.
När jag står alldeles intill honom slår jag till hans bakhuvud och säger
"Fan ta dig, jag trodde jag skulle bli kidnappad!" Till svar skrattar han bara.
"Sååå...?" Frågade jag dumt, ståendes som ett pucko mitt i rummet medans Justin gick till sidan av sängen och lade sig på golvet. Missade han sängen?
"Kom." Sade han samtidigt som jag tror han letar efter dragkedjan, jag är inte säker då han mest snurrar runt som om han är i en tunna. Han får tag på den och drar ner den halft nerdragen, då märker jag också att han har kläder under. Tack herregud!
Jag står och stirrar på honom, vad vill han att jag ska göra? Krypa in? Nej du.
"Kom." Upprepar han i en tonart som får mig att undra vad han egentligen vill att vi ska göra.
 
Jag suckar, rycker på axlarna och makar in mig i den gröna sovsäcken. 
"Jahapp." Suckar jag och vänder mig mot honom, men märker att han redan kollar på mig. Eller snarare stirrar på mig. Han lutar sig fram och pressar sina oemotståndliga hallonfärgade läppar mot mina. De hakar snappt på och kysser tillbaka honom. Våra läppar rör sig i synk, de passar perfekt mot varandra. Om jag skulle välja en enda sak jag ska göra hela livet ut är det helt klart att kyssa Justin. Han är en helt amazing kyssare. Jag fnittrade till när jag hörde fyrverkerierna i bakgrunden och det starka pirrandet i min mage samt händer.
Jag tror jag... Ja.
 

 
Näst sista kapitlet ute... Vad tycker ni? Kommentera!
 
5-6 kommentarer för nästa =)
 

Puss och kram ♥

Kommentarer
Postat av: ellinor

omg, bästa på läääänge <3

2013-08-28 @ 22:45:53
Postat av: Ebba

Hon tror hon är kåt ;) NEJMEN LOL VAD PEDDO JAG ÄR! SÅÅÅ GRYMT SÖTT <33333333

2013-08-29 @ 14:24:06
URL: http://mybieberlovestorys.blogg.se
Postat av: Anonym

Vänta vänta är det här sista delen förutom epilog? 😭😭
Alltså du är såg grym jag bara älskar din novell, hoppas du fortsätter efter denna ❤😘

2013-08-29 @ 14:49:58
Postat av: Erika

Jättebra! Jag tror att nästa novell (om du ska göra en ny) kommer bli bättre för du skriver verkligen så mycket bättre nu än i början! Du har utvecklats liksom :)

2013-08-29 @ 15:41:10
Postat av: Emelie

jätte bra :)

2013-09-01 @ 11:07:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback