Kapitel 11 part 2 - Is it u?

Justins perspektiv

I några veckor hade jag försökt hitta Elemenope på twitter eller instagram. På instagram gick det uselt, så jag drog slutsatsen till att hon inte hade instagram helt enkelt. Men på twitter hade jag efter tre veckor hittat några alternativ. Den sannolikaste var @YoIzElemenope då hennes bio löd:
'Swaggin with ma unicorns. And you?'
Och enligt texten under bion bodde hon i New York, staden jag mötte henne i.

*

"Men halloj Biebz. Sup?" Hälsade en bekant röst. Jag vände mig om i kontorsstolen jag satt i och kollade mot dörren där ingen mindre än Lil Twist och Lill Za stod.
"Ayee, vad gör ni här?" Jag gick fram mot dem och gjorde vårat handslag med båda och log stort.
"Well, vi hade svängarna förbi och tänkte hälsa på våran lilla lilbrosh." Svarade Chris, Christopher, som annars är känd som rapparen Lil twist.
"Liten och liten, jag är större än dig..." Jag flinade nu stort eftersom han inte gillade ett blir retad efter sin längd. Men kom igen, han är liten.

"Vi hörde att du hade tappat koncentrationen när du var i Europa, vad är det? Har det hänt något?" Så fort vi satt oss ner i soffgruppen hade båda två blivit allvarliga. Undra vem som skvallrat dock. Scooter? Absolut Scooter. Han kan inte hålla tyst.
"Jo, det hände ja... Emh, jag hade för mycket att tänka på...?" Försökte jag.
"Må hända, men det var inte anledningen. Tell us! Du vet att du kan lite på oss, right?" Till svar nickade jag och log ett snett leende. Hur ska jag göra? Säga sanningen? Jo, sanningen leder längst. Dessutom är det inte ens något. Nej, inget speciellt faktiskt. Eller?

"De sista dagarna här i New York innan jag åkte träffade jag den här tjejen. Hon kan inte försvinna från min näthinna, fortfarande minns jag så tydligt hennes ögonfärg, hur håret fladdrade i vinden på Frihets Gudinnan och hur hon sa att hon lyssnade mycket på Kanye We-"
"Wow, wow, wow. Och wow. Har fixat dig en brud som lyssnar på hip hop?" Jag försvann från min trans jag försatt mig i när jag tänkte på henne och lyssnade på vad Chris sa.
"V-va? Hon är inte min brud? Vad dillar du om bro?" Jag lade till ett kort skratt på slutet som mest lät nervöst. Eftersom jag var nervös. Allt på grund av henne.

"Alright, har du henner nummer?" Jag skakade på huvudet åt frågan.
"Facebook?" Ännu en gång skakade jag på huvudet.
"Twitter då?" Jag kollade osäkert upp på Za och ryckte på axlarna. Jag visste ju faktiskt inte om det var hon.
"Ge mig din telefon" Fort löd jag och gav min telefon till honom. I vanliga fall skulle jag aldrig gjort det eftersom jag vet vad som kan hända, men nu var dem faktikst seriösa och ville hjälpa mig.
När jag fick tillbaka min mobil igen var jag inne på twitterappen och "jag" hade skrivit

'Lookin for this girl. U've cought my eye. U know who u r.'

"VA!? Za, så kan jag inte skriva! Vet du hur många rubriker det skulle skapa? Jag tror inte ens hon vet att det är henne jag skrev om!" Han höll upp händerna som försvar i fall jag skulle slå honom och kollade menande på mig.

Jag frustade till och skakade på huvudet för mig själv innan jag började knappa.

'@YoIzElemenope the subway girl, is that u?'

Och skicka.

 


 

Och där var sista parten av kapitel 11 ute. Vad tycker ni?
Eftersom detta var ett uppdelat kapitel så begärde jag inga kommentarer på förra, men jag fick ändå. Liksom wow! Hur som helst tänkte jag kräva kommentarer nu igen för att nästa kapitel ens ska komma ut, so kommentera! Snälla? Dem gör min dag och inspirerar mig till av skriva.

 

Puss och kram ♥


Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha jag vill veta vad som händer assåå!!

2013-02-06 @ 22:53:20
Postat av: Livia

Den är jättebra, du är värd fler kommentarer! :)

Svar: Aaw vad gullig du är, tack så mycket!Kramis ♥
youknowthagurl.blogg.se

2013-02-08 @ 20:13:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback