Kapitel 9 - Tweets

Elemenopes perspektiv

Koncentrerat försökte jag balancera kortet ståendes på bordet framför mig. Det var svårt, riktigt svårt. Ena handen höll jag själva kortet med, och den andra darrade hejdlöst bredvid för att fånga det om den skulle ramla. Jag var nervös, den får inte ramla. Får inte, får inte, får inte.

I bakrunden spelades Mercy med Kanye West, Big Sean, Pusha T och 2 Chainz. Smått sjöng jag med, men inte högt och inte alla meningar eftersom jag var så koncentrerad. Men inte långt därefter kom jag på att man kan böja kortet så det står upp. High five L, high five.

Vad kan man göra nu då? Jag har gjort en kortpyramid, lyssnat på musik, vaknat, ätit frukost och jag var så uttråkad att jag nästan kände för att städa.

En snilleblixt for igenom min hjärna och jag kom på vad jag kunde göra. Vad jag skulle göra.

Jag skyndade mig mot mitt run och tog tag om datorn för att jogga mot vardagsrummet medans datorn startades.
Väl inne på datorn tryckte jag upp internetläsaren som i mitt fall var google chrome, skrev 'twitter.com' i addressfältet och väntade på att den skulle ladda klart. Jag loggade i princip aldrig ut från twitter när jag stängde av datorn, alltså var jag redan inloggad. Jag sökte efter Justin Bieber och tryckte sedan på en utav de alla Justin Bieber användarna. Dock var den jag tryckte på verified så jag visste att det var Justin. Alltså Justin som i Justin. Ni vet, Justin.

'Heading to NYC next week to host and perform on Saturday Night Live!!!'

Löd den översta tweeten, alltså den senaste.
Jag scrollade ner lite och såg mest RTs (Retweets) och dylikt.
Men de som fångade mitt intresse mest var

'gonna focus on the positive. i understand that rumors come with the territory but im gonna stay me.'

Och

'some of these rumors about me are getting a little out of control now. dont believe the bs'

Vad menar han? Vilka rykten? I och för sig hade jag skumläst någon text om att han tog droger, så det kanske var det han menade? Hade de fortsatt skriva om att han tog det igen? När jag träffade honom såg han inte så nerknarkad ut, men man vet aldrig. Dock verkade han alldeles för snäll och trevlig för att ta något så stort som droger. Tro mig, jag vet vilka personer det är som tar droger. Jag har provat. Och jag misstänker att jag inte ser ut som en knarkare. Skenet kan bedra antar jag.
Men vänta, diskuterar jag med mig själv om Justin tar droger eller inte? Vad fan?

Jag skrollade ner ännu en bit och förstod det som att han gjort ett nytt album, igen.

'Everyone needs to listen to the Believe Acoustic album. Bieber is really talented.'

'Sooooo, I want this Justin Bieber acoustic album.'

'Idgaf I like Justin bieber acoustic album'

'Justin Bieber acoustic album is just sincerely beautiful'

'From last night: @JustinBieber bound for fifth No. 1 album on the Billboard 200 chart – http://blbrd.co/U2wKZR #Beliebers #BELIEVEacoustic'

Inte så svårt att lista ut med tanke på alla de tweetarna. Justin har verkligen varit på hugget med att RTa folk. Nästan hela hans TL (Timeline) var i princip full av RTs. Men man kan väl inte låta blir när så många försöker kontakta en via sociala nätverk. Jag skulle älskat det.
Jag menar, jag är ingen pratartyp, men jag är defentetivt en datortyp, så att säga.

 


 

Första kapitlet av två idag. Ska bara skriva den andra först... Hehehe..

Hur som helst, vad tycker ni? Som sagt, vi övar inför nästa kapitel på att kommentara eftersom jag då kommer 'kräva' ett antal kommentarer för att ett nytt kapitel ska komma ut. Okej? Ni är med på noterna va?

Puss och kram så ses vi snart ♥


Kommentarer
Postat av: Anonym

Längtar till nästa kapitel :)

2013-02-03 @ 17:28:36
Postat av: NovellerOmJustinDrewBieber

Sv: Visst kan vi ordna ett länkbyte :) Jag installerar ett inlägg till onsdag, funkar det bra? Och jag länkar meny redan nu, men jag har redan haft två länkbyten så vill inte ha flera inlägg i rad, därför gör jag ett till onsdag. Hoppas du förstår :) Hör av dig
Kram Xx

2013-02-03 @ 18:23:31
URL: http://novelleromjustindrewbieber.blogg.se
Postat av: NovellerOmJustinDrewBieber

Update: Jag har ändrat mig, jag länkar dig nu :) Säg till när du länkat tillbaka!
Kram Xx

2013-02-03 @ 18:32:11
URL: http://novelleromjustindrewbieber.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback