Kapitel 5 - Oh, you mean her?

På toppen av Frihetsgudinnans spira kändes det som om man ägde världen. Man var kapabel till allt, och lite till.
Det var där jag var just nu, på toppen av frihetsgudinnans spira, tillsammans med ungefär ett dussin andra personer.

Det var inte min första gång, men det var lika mäktigt varje gång.
Jag gick runt, tog lite bilder och njöt. Faktiskt så var det ett tag sen. Att jag njöt alltså.

Justins perspektiv

"så vad gör vi här?" Vi hade precis klivit av färjan som tagit oss till frihetsgudinnan.

"jag vill gå igenom lite saker med dig och tänkte att det skulle bli tråkigt och du skulle tappa koncentrationen om vi satt i ett rum. Dessutom kanske fler idéer kommer upp här" Svarade Scooter. Till svar skrattade jag lite innan jag nickade.

Hissen på väg upp var fullsmockad med folk, dock gick 'resan' så snabbt så det gick bra. Ja, jag hade ju klaustrofobi.
Men väl uppe vad det lite svårare. Hur som helst ställde vi oss aningen avskillt och jag drog ner den svarta kepan med tryck på så att de skymde ansiktet och drog på mig ett par solglasögon.

"okej, hur vill du göra nu? Du har ledigt idag men i morgon kör du igen på Guarden och sedan bär det av till Europa i två veckor. Vill du köra några extra shower för att sedan få en vecka mer ledigt, så det blir tre veckor istället?" Medans jag skådade över utsikten funderade jag på hur jag ville göra. Göra fler fans glada och dessutom få en vecka till ledigt innan jag ska in till studion igen? Absolut.
"det låter perfekt. Jag menar, jag gör fler fans glada OCH jag får en extra vecka ledig? Vem skulle tacka nej?" Log jag.
Scooter skratta gott åt mitt konstaterande samtidigt som jag vände mig om så jag stod med ryggen vänd mot det staketliknande skyddet från att falla ner.
Precis då fångade något min blick. Eller snarare någon.
- De flesta tjejer här uppe hade jeans och t-shirt eller linne, och killarna jeans och t-shirt, inklusive mig. Dock var mina jeans nerdragna en bit. Vadå? Det kallas swag. - Hur som helst var det en tjej med baggy jeans, randig tröja och röda hängslen. Hon hade också en blå snapback. Hennes mellanlånga hår sken som guld i solljuset. Även om jag inte såg hennes ansikte märkte jag genast att hon var vacker.
Hon hade inte lagt någon notis om mig, vilket jag ville. Jag ville se henne, och att hon skulle se mig. Det lät ju inte bara lite creepy. Men det var sant.
Alltså körde jag min vanliga metod; Stirra på henne tills hon märker mig.

"aye vad glor du på?" Frågade Scooter när han märkte min okoncentrerade situation.
Han följe min blick och såg sedan också på tjejen.
"åh henne. Hon ser väldigt bekant ut... Var det int-"
"Vadå? Har du träffat henne!? Varför har du inte sagt något? Vad heter hon? Hur gammal är hon? Jag fattar inte att du inte berät-" Lika kvickt som jag avbröt honom avbröt han mig.
"Om du hade låtit mig prata klart hade du kanske skippat alla frågor och fått reda på det ändå" Flinade han. Jag skrattade lite förläget och kliade mig bakom nacken innan jag kollade upp på honom med en ivrig blick.
" Ett, jag gick in i henne för någon dag sen när hon skejtade. Sedan träffade jag henne i affären när jag köpte kaffe, dock endast några sekunder då hon hade bråttom eller något. Två, jag trodde inte du var intresserad utav henne, plus jag känner henne inte och tyckte inte det var värt att prata om. Tre, ingen aning, samma på fyran." Han suckade ut på sista ordet eftersom det var långa och många meningar.
Jag nickade lite innan jag knuffade mig igenom människorna för att komma henne närmre.
Jag planerade inget utan bara för att få se henne.

Efter att ha stått och så diskret jag kunnat försökt se på henne hade jag fått fram lite fakta.
1. Hon var vacker.
2. Hon hade gröna ögon.
3. Hon använde inte smink.
4. Nämnde jag att hon var vacker?
5. Hon hade swag. Mer än mig, men det var inget jag skulle erkänna.
Vänta, gör jag en punktlista? Äsch, jag är tonåring. Jag är kille. Hon är tjej.

Jag velade lite fram och tillbaka i mina tankar om jag skulle gå fram och fråga om hennes namn. Jag beslöt mig för att lyssna på min magkänsla.

*

Jag stod och beundrade utsikten lite till innan jag skulle gå. Jag hade varit här några timmar nu och orkade inte längre. Det var trångt.
Precis när jag vände mig om gick jag in i någon. Typiskt mig säger jag bara.
"förlåt, gick det bra?" Undrade någon. Jag kollade upp och såg en kille i ungefär min ålder.
"ja" Fick jag fram. Jag log lite smått, en gest han genast besvarade.
"emh, vad heter du?" Undrade han.

Jag kunde skymta mörka ögon underglasögonen och brunt hår under kepsen. Jag såg efter ett tag att det var Justin. Ja, som i Bieber. Inte en chans att man kunde undgå att det var han efter alla gånger han varit med i tidningarna och löpsedlarna.

"Elemenope" Fick jag svagt fram. Jag frågade inte efter hans namn, kanske oartigt men inte nödvändigt. Jag kan det redan så varför fråga?
Jag såg hur hans läppar formade något som liknade 'Elemenope', mitt namn, innan han log. Inte ett litet leende. Ett stort.
Va?



Jamen ser man på! Ni fick ett kapitel idag! Ett extra långt också! Swag eller? Lol xD
Men vad tycker ni? Ni fick reda på hennes namn också. 
Men gällande kapitlet, bra eller dåligt? Bu eller bä?
Kommentera.


Kramisar ♥


Kommentarer
Postat av: Hanna

Länk bytet är klart:)

Svar: Yess! Fixar de nu... Hehe :)Kramis ♥
youknowthagurl.blogg.se

2013-01-21 @ 16:56:23
URL: http://thebieberheaven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback