kapitel 38 - Asher. Fucking. Roth.

"Tack ATLANTA!" Skrek Justin innan han sprang av scenen helt svettig och anfådd av allt dansande. Jag stod placerad långt fram, men inte så långt fram så att publiken kunde se mig, så att han kunde se mitt stöd i fall han såg åt sidan, och för att jag skulle se ordentligt. 
Han sprang in backstage och fram till mig, jag omfamnade i en kram och gav honom en puss på kinden.
"Vad bra du var ikväll." Sade jag. Han log stort och försvann igen. Jag antog att han gick in till sin loge för att duscha innan vi tog bussen till sista stoppet innan Europa. På tal om Europa, jag var inte säker på ifall jag skulle med dit eller något. Jag had einte vågat fråga. Jag antar att jag får göra det i L.A. Hur länge skulle vi vara i Los Angeles egentligen? Hann man med lite sightseeing mån tro? Skulle var akul att faktiskt se städerna man besökte eftersom jag aldrig varit utanför New York. Än så länge hade vi i alla fall inte hunnit det, men jag menar Los Angeles är... Jag menar Hollywood, massor sevärdigheter och allt!
 
 
*
 
"Jag är imponerad, det gick att sjunga med den tungan!" Utbrast Scooter med ett retsamt flin och blicken vilandes på Justin när vi satt ner i bussen en kvart senare. Justin var snabb på att duscha. Väldigt snabb. Men jag natar att han är van då det måste gå fort innan och efter koncertren, och under tiden med klädbytena och så vidare.
Dessutom hade Usher klivit på och skulle vara på den här bussen också. Ja, tänk att jag visste vem det var. Wow. Nej men när jag inte lyssnar på rapp lyssnar jag mest på R&B, möjligtvis pop. Men absolut fortfarande mest rapp.
"Haha, jättekul. Den är inte ens svullen längre." Svarade Justin tröttsamt och slängde sig på soffan. Jag själv satt vid köksbordet och hade lovat att vara med och spela kort med Alfredo, Nick, Scooter och Ryan. Såfort de hittat kortleken vill säga, den hade kommit bort under koncerten. Den låg säkert under något eller i någon annan buss.
 
Jag suckade och lutade huvudet i händerna när ett pling från Justins mobil hördes. Han fick i princip aldrig sms då väldigt få kunde hans nummer. 

"Elemenope, kan du ta det? Jag är trööööött!" Stönade han och sprattlade till med benet.
Jag suckade ännu en gång och gick mot hans mobil som låg... Ja var låg den?
"Var är den då?"
"Vid dörren någonstans." Svarade han och viftade hastigt med handen mot dörren. Jaha, okej. Tack Justin.
Jag gick mot dörren, vilket var ungefär ett steg åt höger. Jag letade runt och fann den sedan i en jacka som hängde där, antagligen en utav Justins alla jackor. Den snubben har mer kläder än... Än... Jag vet inte. Han hade jävligt mycket kläder i alla fall.
Jag tyckte på hemskärmen och såg att det var ett meddelande ifrån... Nej jag kunde inte tro mina ögon. Var det verkligen Asher Roth? Asher Roth som i Asher Roth, rapparen? Någon måste driva med mig.
Jagdrog meddelandet åt sidan och knappade sedan in koden som Justin hade sagt till mig bara några dagar tidigare.
Jag kom in på konversationen mellan Justin och Asher men valde att inte snoka så jag läsate bara det senaste som löd:
 
 
Aye!
Vi ska spela in Actin Up med Chris B i morgon, men hon som skulle rappa en utav verserna fick halsfluss och kan inte, och jag hörde något ryckte om att det kom upp någon brud på din koncert vad vad bra på att rappa, tror du du kan kontakta henne eller nått? Hennes vers är i så fall redan klar.
Men cya 2morrow bro
/Ash
 
 Pratade han om mig? Ska jag vara med i en låt med ASHER ROTH? Åh herregud. Genast pep jag till. Me inte ens det räckte för att få ur min lycka, så jag började springa runt i bussen och skrek för full hals. Sedan kom jag på att jag måste ha rösten i behåll om jag ska få vara med så jag blev tyst som en mus och satte mig vid köksbordet igen där de hade stannat upp i att dela ut kort. Alla, verkligen alla hade blicken fäst på mig. Justin hade till och med rest sig upp så att han satt upp i soffan även om han nyss klagat på att han var såt trött. Men vem kan klandra dem? Jag fangirlade just. Första gången någonsin. Men jag menar, jag ska vara med i en låt med Justin, Asher och Chris Brown. Åh my God. 
"L, babe, vad stog det?" Frågade Justin sedan. Jag log stort vilket fick allas blickar att bli fundersamma.
"Jag ska göra en låt. Med dig, Chris Brown och.." Jag avbröt mig själv för att ta ett djupt andetag "ASHER ROTH!" Även om jag hade lovat mig själv att inte skrika mer var jag tvungen. Jag menar, vi snackar Asher. Fucking. Roth. Han är absolut en utav de allra bästa rapparna, han är typ nummer två efter Kanye.
 
 

 
 
Eftersom jag är en lat människa pallade jag inte med att göra ett collage, men vad tycker ni? HON SKA VARA MED I EN RIKTIG LÅT! OOH, HUR SKA DET GÅ? 
 
 4-6 kommentarer för nästa =)
 

Poss och klam <3

Kommentarer
Postat av: Ebba

ÅÅÅÅÅÅH SÅÅÅ BRA!!! :'D LÄNGTAR EFTER NÄSTA, ÄVEN FAST JAG ÄR IVÄG DÅ! LÄSER ALLT NÄR JAG KOMMER TILLBAKA :')

2013-07-03 @ 04:02:48
Postat av: amanda

Guud så duktig du är på att skriva.. jag verkligen ÄLSKAR din novell och jag fattar inte varför du inte får fler kommentarer, för det borde du få <3 iallafall så undrar jag hur många unika besökare du har om dagen? :D
svara gärna, kram❤

2013-07-04 @ 01:35:04
URL: http://biebzstoory.blogg.se
Postat av: ellinor

Åhhh, va bra kapitel vet redan att låten kommer var bra eftersom jag hört den ;) mer mer mer

2013-07-04 @ 14:43:38
Postat av: Emelie

Bra ! :)

2013-07-04 @ 17:26:53
Postat av: amanda

gud, skulle så villa vara henne just nu, varför kan de inte hända så där i riktiga livet! :)

2013-07-04 @ 17:39:33
URL: http://dothethingsido.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback