Kapitel 39 - Actin Up

 
 
Jag höll ett hårt tag om Justins hand medans jag fascinerat såg runt omkring. Vi hade kommit fram till L.A och hade ganska direkt åkt till studion vi skulle spela in låten med Asher i. På bilresan hit hade jag hoppat i sätet, apploderat i omgångar, pepprat på frågor på Justin som bara satt och flinade åt mig. Man kan inte säga att jag var lugn inför det här. Nu var vi vid entren i studion och Justin frågade antagligen receptionisten om rummet Asher och Chris var i. Jag hade inte koncentrationen fäst vid honom direkt, jag tänkte njuta av det här så länge det varade. Jag menar, hur ofta får man träffa tre världsstjärnor? Och ännu mer spela in en låt ihop?
 
Jag drogs tillbaka till verkligheten när Justin klämde min hand och drog med mig mot en utav alla korridorer med studios. Han stannade utanför en dörr, dörren som skulle förändra min framtid. På dörren stod det studio 7C.
Jag vände blicken upp mot Justin som redan såg på mig. Jag gav honom ett nervöst leende innan han öppnade dörren. Det första jag såg när jag kom in i rummet var Chris som satt vid bordet vid inspelingsrummet och skrev något. Kanske lade han till eller tog bort något i hans vers? 
 
Jag såg upp mot det lilla rummet som hade en mikrofon och några instrument så som trummor, gitarr och bas och fann självaste Asher där inne. Det var inte förens då jag uppfattade att det var hans röst som hördes i hela studion. Han rappade på för fullt och dansade med rörelser som passade in med orden han melodiskt rabbalde upp.
 
 
Justin gick fram till Chris och gjorde sedan 'the handslag'. Jag stod kvar på samma plats med stora ögon och försökte ta in att detta verkligen hände mig. Justin vinkade till mig sig, menandes att jag skulle hälsa på Chris och inte bara stå där som en annan dum åsna. No offence mot åsnor dock, de är coola djur.
"Hej, Chris." Hälsade han och höll fram handen. Tordde han att jag skulle skaka hans hand? Var inte dum.
Jag tog tag i den och gick ett halvt steg fram så att våra axlar skulle dunka i mot varandra och armarna vara raka innan jag backade och skakade en gång på handen upp och sedan ner innan jag släppte. Precis så som han och Justin gjort bara någon minut innan. Först förtsod han inte men sedan dröjde det inte länge innan han var med på noterna. 
"Elemenope." Sade jag med ett snett leende. Till svar log han ett stort leende som charmar tusentals av världens tjejer. Ja de som Justin inte redan charmat ihjäl med sitt vackra leende.
Justin drog mig mot honom och lade sina händer över min make och lutade sitt huvud på min axel. Tordde han seriöst att jag blev charmad av Chris Brown? Han är en bra sångare och rappare men för det första är han typ 30. Nej så gammal är han väl inte? 24-26 kanske. Hur som helst, och så var han inte Justin.
 
Asher kom ut ifrån studion och gick genast fram till Justin för att göra handslaget. När han var klar vände han sig sedan mot mig.
"Ser man på, du fick hit henne." Sade han och vickade på ögonbrynen mot Justin. Jag kunde känna hur mina lppar särades och underläppen föl ner. Herregud han pratar med mig, eller ja Justin, men han pratar med Justin om mig.
"Ja, det var faktiskt hon som läste smset först." Sade han och flinade till.
Justin som släppt mig när han hälsade på Asher tog tag i min hand oh klämde till den för att få mig att vakna till liv. Så det är vad jag gjorde. Jag blinkade och skakade på huvudet innan jag insåg att han fortfarande stod framför mig. Jag blev genast blyg och gömde mig bakom Justin.
Både Justin och Asher skrattade till innan Justin tog till orda
"Ja, det här här Elemenope i alla fall."
 
*
 
Jag hade fått min vers och satt och läste igenom den så att jag skulle ha någorlunda koll i alla fall. Min vers var faktiskt bra, även om det inte hade varit så jag skulle skrivit ifall jag hade gjort den. Men nu var det inte så att jag hade skrivit den utan det var Ryeisha som gick under rappnamnet Rye Rye. Men den passade in med låten och den var bra ändå, helt enkelt.
Asher hade gått in några fler gånger för att fixa till lite. Nu skulle tydligen Justin in för att göra sin vers. Det här skulle bli spännande. Jag hade läst någonstans att han hade medverkat i några rapplåtar men jag hade aldrig hört honom rappa annat än på koncerterna när han rappade i boyfriend och Rack City när han presenterade bassisten.
Han väntade in refrängen som Asher 'sjöng' innan han började.
 

 

19 year old and I gotta act up
Cause I'm so so fly, yeah I'm so fly
And I don't know why, really know I, go so wow, till the bass goes oh my
Oh I, I gotta slow it down
Yeah I'm on the loose, and I won't stop now
Cause I go so loud, and I go so wow
So you better watch out cause I'm oh so ahh
I'm on some risky business
I like women and French kisses
Mama told do the dishes but I'm here catching fishes
Cause I'm still young and acting up
Girls on my mind, so I still mack up
They see the money, see the money, rack up, till the walls dark green, cause I'm stacking up

 

Jag kände hur jag ännu en gång tappade hakan. Han var bra. Och det säger jag, en tjej som i princip endast lyssnar på rapp. Fast i och för sig, han är en kille med många talanger.
Jag studerade honom där han stod i studion. Man såg tydligt hur han njöt och hur kul att tyckte det var. Det här var verkligen hans passion. Han är musik.

När han sedan skulle sjunga refrängen gjorde han på ett annorlunda sätt än Asher. Han liksom sjöng och ändra tonläge. Det var på något sätt vackert men coolt.

 

Bass loud, hands up, I don't really give a fu--
They say I ain't old enough but I be young and acting up
Acting, acting up
Acting, acting up
They say I ain't old enough but I be young and acting up


När han skulle sjunga ordet 'Fuck' stannade det vid Uet och det blev ett slags 'nerljud' för att följa det fula ordet.
Antagligen för att han har yngre fans och ifall de skulle höra den här låten skulle de i alla fall inte höra sin idol svära. Dock skulle jag säga en del fula ord, och för att inte tala om Asher och Chris. Jag menar 'Damn she fine, that's one chick I can stand behind' och ' I just had group sex on my new jet' liksom, skulle de ens lyssna på låten då, de små barnen? Okej not my buisness. 

När han var klar och skulle gå ut gick jag till dörren han alldeles strax skulle komma ut ur.
"Fuck." Sade jag tydligt med ett flin när han kom ut. Han förstod vad jag menade och flinade sedan, han med.

 

*

När jag skulle in i studion stod alla tre killar uppradade och såg på mig med hoppfulla blickar genom fönstret som var emellan oss. Jag kände ingen press att imponera alls, absolut inte nej nej. Ironi. 

Justin böjde sig fram för att trycka på knappen för att starta låten på andra refrängen, då jag skulle börja. Jag väntde in och stänge ögonen. Tänk bara att du är hemma och rappar med i 'Clique' eller något.

 

So I walked in the club with a dope hairdo
Checking my fresh, everything brand new
Sexy old dude, saying "who's you?"
You do me, and I'mma do you
What what, what you talkin about with it
Man fall back, I'm just chillin'
Hate when they check for a bad-bad bitch
Gotta have respect for my bad habits,
Pat pat, now pass me the tree
I'mma get wild, I'mma nail you to me
Pull out the camera and shoot me a links
Cause I'mma act up, sweetie pie, what you think?



Än så länge gick det bra. Nu kom bara delen som gick lite snabbare och det fanns risk att jag snubblade på orden. Men då var det bara att göra om, ellerhur?
När jag sedan gick ut överöstes jag av komplimanger, kramar och bom fists. I nailed it. 
 


Ett långt kapitel fick ni. Vad tycker ni? Blev det som ni förväntade er? Blev det bättre? Blev det sämre?
Jag blev faktiskt ganska nöjd ändå, om jag ska vara ärlig.
 
4-6 kommentarer för nästa =)
 

Puss och kram <3

Kommentarer
Postat av: Emelie

As bra! :)

2013-07-07 @ 00:15:29
Postat av: ellinor

yaay, de spelade in den. woop woop. gillade kapitlet och det gör absolut inget att det var lite längre :D

2013-07-07 @ 01:51:09
Postat av: Elin

Hej, jag har precis startat upp en novellblogg, så om du vill får du jättegärna kolla in och kanske göra ett länkbyte? Den är ju som sagt ny, så jag har inte så många läsare, men det är upp till dig!
I alla fall så gillade jag verkligen det här kapitlet! Jag älskar när kapitel cirkulerar runt låtar, speciellt när jag inte har hört låten innan! Ska absolut fortsätta lyssna på den så tack för tipset! :)

2013-07-07 @ 12:48:02
URL: http://storiestoldbyafriend.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback