Kapitel 19 part 2 - Her!?

 

Ryans (Butlers) perspektiv

 

"Du har ingen aning om hur hennes andedräkt luktar, värre än kloakråttsvatten och krokodilpiss tillsammans, jag lovar dig." Övertygade jag Chaz om på väg hem till mig efter en lång och tråkig dag i skolan. Sista lektionen, som var matte, hade vi pratat med varandra lite väl högt så Mrs. Smith, en sur medelålderskvinna med ingen som helst smak på kläder, kommit fram till oss och skällt ut oss och hennes mun som hade varit nära min näsa hade ångat ut tonvis med äcklig andedräkt man blir spyfärdig av. Vilket jag hade blivit.

Vi rundade den sista husknuten innan jag såg mitt hus några tiotals meter bort. Ett lagom stort vitt hus med två våningar som jag och min familj som innehöll mina två föräldrar och lilla syster. Hon var jobbig. Fast även hon hade sina stunder då hon kunde vara riktigt snäll och gullig. Jag skakade av mig tankarna och gick upp för de få trappstegen som ledde en in i huset och öppnade dörren. Väl inne sparkade jag och Chaz av oss skorna, kastade väskorna på golvet och begav oss mot köket. Men innan jag ens öppnat kylskåpsdörren hör jag en välbekant melodi spelas. Snabbt förstår jag att det är min telefon och plockar upp den ur fickan. Över hela skärmen lyser 'Justin'.
"Okej, okej, sch! Han har svarat!" Hörde jag en person viska på andra sidan luren innan jag hörde ett fnitter. Ett tjejigt fnitter. Ett väldigt tjejigt fnitter. Va?
"Hey, wazzup Justin?" Frågade jag då medans jag öppnade kylen och tog fram ett paket mjölk som jag drack ifrån. Chaz stod på andra sidan köksön och vinkade och flaxade som en galning med armarna. Han påminde väldigt mycket en höna. Dock förstod jag inte vad det betydde.
"Helluuu! Men sätt på högtalare, för Chaz är där, right?" Jag nickade, satte på högtalaren och kallade på Chaz. Som den mästare jag är över honom. Nej, lol.
"Emh, ja, jag har satt på högtalaren nu! Vad gör du? Eller ni?"
"Vi, vadå vi? Det är bara jag här..." Han lade till ett ytterst nervöst skratt och med ens förstod jag att han ljög. Busted.

Det blev tyst. Eller nästan tyst. Man hörde en massa viskrningar, förmodligen en konversation mellan två personer som var stressade eller dylikt eftersom de pratade så snabbt att man inte hörde några mellanrum mellan meningerna. Vad gjorde han egentligen? Har han äntligen skaffat flickvän igen? Eller kan det vara...? Nej. Det kan inte vara hon. Omöjligt att han stött på henne igen.
"Jo, emh jag har en kompis här, säg hej Elemenope" Det sista var mer tillägnat till Elemenope. Hon. Hur?

 


 


3-4 kommentarer för nästa! (kommentera era tankar och vad ni tror händer om ni vill ^^)

Puss och kram ♥

 


Kommentarer
Postat av: Emelie

Jätte bra! <3

2013-03-21 @ 07:10:39
Postat av: Ebba

Haha busted... Jättebra meeeeer! :)

2013-03-21 @ 07:38:21
Postat av: Anonym

Bra!! Mer! :)

2013-03-21 @ 17:33:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback