Kapitel 25 part 1 - One more shop

"Vad sägs om lite shopping idag?" Frågade jag glatt vid frukostbordet nästa dag. Efter de två kyssarna hade jag, för säkerhetens skull, frågat om hon ville vara min flickvän. Hon hade nickat och kysst mig på kinden. Under natten hade jag drömt om allt bra i mitt liv, karriären, min familj, crew, mina beliebers och Elemenope. I hemlighet hade jag dessutomflyttat min säng närmare hennes när hon borstade tänderna. Ännu hade vi tyckt att det var för tidigt för oss att sova i samma säng så jag sov vidare i min extrasäng, som faktiskt var oerhört bekväm.
Till svar nickade hon trött och lade sig ner på golvet. Jag kollade roat ner på henne och såg att hon försökte somna om. Var hon så trött? Fast i och för sig, man blir allt lite lummig efter te ibland.
Flinande lade jag mig ner över henne. Hon reagerade knappt. Jag burrade in min huvud mellan hennes axel och huvud, men backade snabbt då jag fick massor hår i ansiktet. Hennes silkeslena ljusbruna hår som passade så bra på henne. Jag drog fingrarna genom det och såg genast hur hon blev ännu lugnare än vad hon redan var. Skulle hon somna nu? Nej jag vill handla ju!

 

Jag släppte en hårtest och blåste henne i ansiktet. Hon spärrade upp ögonen och tittade på mig med en en blick som skulle döda, om man nu kunde döda med blickar vill säga.
Genast kastade jag mig av henne och började på fyra ben springa i från henne i lägenheten. Eller krypa. Hon var snabbt efter så jag kastade mig bakom en fotölj som dålde sikten för henne, men olyckligtvis hann hon se mig. Sekunden efter kastade hon sig över och skrattade ett så ljuvligt skratt att jag var tvungen att haka på. Så vi låg där, i en hög skrattandes i pyjamas båda två.

 

*

 

"Okej babe, vilken butik ska vi erövra först?" Det var den första frågan som lämnat min mun när vi tagit ett kliv innanför shoppingcentret. Jag kollade i riktning där jag visste hon befann sig på, eller i alla fall för några sekunder sedan. Jag kollade runt åt alla håll och kanter och fann henne halvvägs framma vid 'Vans' affären. Jag andades ut det andetaget jag, tydligen, hållit in och himlade lätt med ögonen. Även om det var jag som ville det här kan jag lugnt säga; det här kommer bli en lång dag...

 

"Justin! Vilka passar bäst?" Frågade Elemenope som stod och provade skor för full rulle. Hon valde mellan två olika, och hade därför två olika på varsin fot. En blå och en röd. Vilket sammanträffande, det hade jag på mig någon gång under antingen 2011 eller 2012, jag minns inte riktigt. Vadå? Såklart jag kommer ihåg att jag hade det när bilder av det fanns över hela internet i flera månader efteråt. Oftast fans, eller Beliebers, som tweetat bilden och skrivit något i stil med 'ONLY JUSTIN'. Rätt komiskt, väldigt komiskt faktiskt.
"Eumh... ta en av varje, eller båda? Eller kanske de röda? Nej de blåa passar med din hy..." Jag spekulerade med mig själv ett långt tag tills jag hörde hur hon suckade och tog av sig skorna. Eller jag hörde inte att hon tog av sig skorna, det såg jag. Och lade ifrån sig den blåa och tog helt enkelt den röda och gick till kassan och betalade.

 

Några timmar senare och mina fingrar hade förmodligen blåsor av handtagen på påsarna som skar in i huden på ett ytterst plågsamt sätt efter man hållt dem ett tag. Ett tag i det här fallet var mellan 2 och 4 timmar, jag höll inte riktigt koll.

 

"Justin jag är sluuuut! Home please?" Frågade Elemenope med ungefär hälten så många påsar som jag. Jag undrar om hon...? No, she wouldn't mind, tänkte jag elakt.
"En affär till. Sen åker vi hem, okej?" Jag kryssade fram mellan folkhavet som allihop verkade röra sig motströms för att nå fram till butiken jag hade tänkt. Jag kollade bak så att Elemenope var med mig hela tiden, vilket hon var. När hon såg var vi var saktade hon in och såg ut att vilja protestera, men jag hindrade henne genom att lägga en hand över hennes mun.
"Vi ska in och vi ska köpa något oavsett du vill eller inte!" Jag kollade skämtsamt varnande på henne.
Inne i butiken, som var fylld med olika damunderkläder och bilder på modeller som bär dem, drog jag med Elemenope mot omklädesrummen med ett gäng BHar i andra handen som jag då inte höll hennes i.

 


 

Sådär! Detta är då part 1 (en ganska lång part men jag ville komma till en sak som händer i part 2 ganska omgående, så I hope u don't mind ;) )

2-4 kommentarer för nästa =)


Puss och kram ♥


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Har suttit och sträckläst hela novellen i skolan idag och kan bara säga att du är riktigt duktig! Sjukt bra!

Svar: Waah tack så hemskt mycket! Oh my...Det betyder väldigt mycket, tack ♥
youknowthagurl.blogg.se

2013-05-02 @ 18:05:04
URL: http://thejustinbieberstory.blogg.se
Postat av: Therese

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER vill ha mer! Jätte bra handling!

2013-05-02 @ 18:43:01
Postat av: Emelie

Jätte bra :)

2013-05-02 @ 21:44:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback