Kapitel 29 part 1 - Just one look

 

 

Chaz' perspektiv

"Har du några syskon?" Jag och Candice satt och latade oss i TVsoffan och jag kom och tänka på att hon aldrig har nämnt något om sin familj. Inget alls.

"Yes, tre lillebröder och en syster. Du?" Svarade hon förvånat. Men jag klandrar henne inte, det kom rätt plötsligt i tystnaden som hade lagt sig i rummet. Jag tror båda var lite sömniga såhär på eftermiddagen efter en stresig dag i Toronto. Vi hade tagit min bil in och shoppat även om det är det tråkigaste som finns. Dock har jag ändrat mig gällande shoppande med Candice. It all made sense with her.
"En lillasyster, som du kanske märkt." Jag nickade menandes upp till övervåningen där hennes rum låg. Candice hade stött på henne några gånger och sat hej och varit allmänt gullig mot henne. Jag hade aldrig sett hennes bröder dock. Undra varför?
Jag flyttade mig närmare henne och kysste henne. Hon log och krånglade upp armarna för att placera dem på mina axlar för att trycka mig närmare sig. Jag lade mig över henne och kände med tungspetsen mot hennes läpp som en fråga om inträde till hennes mun. Hon gav mig inträde och snart kände jag hennes tunga också.
Det här mina vänner är något jag har längat efter ett tag. Yes!

 

Justins perspektiv

"Var ska vi nu?" Frågade jag sömnigt när jag satte mig i sätet vid 'vardagsrummet' i bussen. Det hade varit en lång dag med dessutom en konsert som avslut innan jag åker vidare till nästa delstat fick en en aning trött. Eller snare dödstrött.
"Omaha" Svarade Scooter kort. Bara en blick mot min dj Tay James och han var på.
"Omaha Mall, Omaha Mall, You know that we ball at the Omaha Mall." Snart var hela crewet, eller alla som satt i plygplanet, på och körde beatboxing eller sjöng med. Nick ställde sig upp och dansade. Bara sådär hade flygplanet förvandlats till en cirkus. Men det var därför jag älskade dem, min andra nej tredje familj. Något sådant.

*

"Hahaha kommer du ihåg i Denver tror jag det var när du behövde gå på toa under hela Boyfriend och Baby? Så när du gick av scenen sprang, nej kutade du in på toan? Kommer du ihåg? Justin huh huh huh?" Jag skrattade till och vände blicken ut genom fönstret. Min blick sökte sig längst bort till horisonten. Kanske för att leta Elemenope? Få henne genom min stencoola laserblick att komma till mig? Jag saknar henne. Mycket. Vi hade smsat med varandra så ofta vi kunde och jag ringde varje kväll så länge jag var i The States. När jag flyger över atlanten kommer det inte gå lika bra. Jag menar tänk om när jag ringer att jag väcker henne och förstör hennes liv? Jag menar när vi pratat har hon verkat lite... Avlägsen? Borta in the blue. Jag kanske borde fråga henne vad som hänt... Ja. Nästa gång vi hörs ska jag fråga vad som hänt.

 

Jag hade vart så inne i mina tankar att jag inte hade hört när de andra - det vill säga dansarna inklusive Nick, Kenny och Fredo - pratade och hade alltså ingen aning om vad de pratade om.
Så jag lade inte så mycket energi på det. Helt enkelt.
"Justin? Hallååå? Tester ett, två, tre? Hallå? SWAG!?" Det sista skrev dem bokstavigen i mitt ansikte så jag vände blicken mot den cirkeln de hade bildat på golvet framför TVn, alltså framför mig.
"Vad?" Frågade jag fortfarande helt borta.
"Du vet Meet and Greeten förra veckan när ett fan klämde ditt ass? Du hade hoppat till flera meter över marken och stirrat på henne åh herregud" Fredo grät nästan så mycket som han skrattade. Han slutade dock när hans mobil ringde, faktum är att alla i rummet blev tysta av signalen. Fredo kollade upp mot mig men en blick jag inte kunde läsa av. Han tryckte på, antagligen, svara för sekunden senare höll han upp mobilen mot örat och sa 'Alfredo' och gick ifrån 'rummet'. Vad handlade det där om?

 


 

Okej, jag vet att Justin har en paus från turnen just nu och att han när han börjar igen då åker till alla städerna jag kommer nämna och att den här fantasy Justin åker runt i fel ordning än vad den riktiga Justin gör men jag måste göra såhär för att det ska passa in i novellen, okej? Så mobba inte (inte för jag tror att ni gör det men ja...)

VEM RINGER FREDO OCH VARFÖR HAR CANDICE INTE SAGT NÅGOT OM SINA SYSKON? HMMM.... Lol :'D

3-5 kommentarer för nästa, snälla?

Puss och kram ♥


Kommentarer
Postat av: Ebba

AWESOME!!!

2013-05-25 @ 23:05:58
Postat av: Isabelle

VÄNTA! Är Candice syster till Joseph lr va han hette & alla de? Är hon en av barnen som E's föräldrar har? ÄR HON E'S SYSTER? Jag gissar hej vilt hehe..

2013-05-25 @ 23:30:21
Postat av: Julia

Så grymt bra!!! Älskade Katys ansiktsuttryck når hon tog på Justins as! Haha LOL!

2013-05-26 @ 07:12:18
Postat av: Hanna

Förlåt att jag inte komenterade! :( Hursomhelst så älskar jag din novell och det här kapitlet var grymt! :D

2013-05-31 @ 18:15:07
URL: http://hanzenpanzen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback