Kapitel 29 part 2 - Just one look

"Damer och herrar, flickor och pojkar, lingon och... hallon? Nej blåbär. Idag ska ni få se något magnifikt, något helt fantastiskt och unikt. Här kommer nämligen bieapan. Den ända apan av sitt slag. Nu söker vi en hona av samma art så arten inte blir lika sällsynt! Apan, du kan snurra runt så att alla får se alla vinklar av dig, okej?" Jag snurrade runt på mattan på alla fyra framför kameran vi hade ställt upp i vardagsrummet på hotellet. Alfredo var en så kallad värd och presenterade mig. Vi hade inget att göra så vi hade haft en red bull tävling, vilket resulterade till att vi blivit helt konstiga. Därav jag som står på alla fyra iklädd endast ett par badshorts och strumpos snurrandes. Detta skulle upp på youtube, hade vi sagt. Jag var dock inte säker på det längre. Men varför inte, egentligen? YOLO. Nej vänta, Hakuna Matata är det ju! Timon och Pumpaa! Nej nu spårar det ut här, koncentrera dig Justin.

"Okej, om du nu råkar vara en bieapa fast av kvinnligt kön, ring då till-" Alfredo avbröts av en signal som lät ifrån mitt sovrum i sviten. Jag kollade förundrat på vad det kan vara då min mobil låg på soffbordet här i rummet. Mina ögon spärrades upp när jag förstod att det måste vara min dator, skype! Ja skype! Men vem ringer nu?
Jag hoppade över soffor och bord för att hinna i tid då sviten var ganska stor.
När jag redan var i dörröppningen såg jag att det var Elemenope som ringde. Vänta, Elemenope? Fort sprang jag in till bordet som datorn stod på och klickade på 'acceptera videosamtal'. Jag tog tag i datorn och lade mig i sängen istället, för annars skulle jag stå upp.
"Vilket stiligt välkomnande." Hörde jag henne konstatera ironiskt.

*

"Men jag fattar inte, varför har killar så platta rumpor? Jag menar min är" Hon visade en demonstrerande gest ner mot hennes rumpa "fast i och för sig, din är också... "
Jag skrattade men kom sedan på något. Om min inte är platt, vems har hon då kollat på?
"Vem jämför du med egentligen?" Frågade jag eftertänksamt.
"Oh... Det stod en kille framför mig på bussen som böjde sig och ja... Oviktigt" Hon kollade generat ner på knät och lät hennes hår täcka hennes ansikte.
"Hey, baby, det är lugnt, du vet det va? För du skulle aldrig göra något... Alltså bedra mig, eller hur?" Det sista sa jag en gnutta panikartat, både för att hon skulle förstå att jag inte var helt säker på den fronten och att well, jag ville inte släppa henne. Inte när jag precis har fått henne, inte alls egentligen.

Hon vände långsamt blicken uppåt och studerade mig, där ifrån dator skärmen. Hon vred hvudet åt höger och vänster några gånger innan hon lade sig upp och ner i sängen och lutade fötterna mot väggen och låg alltså upp och ner, min fina Elemenope där i datorn.
"Justin, du är den enda människan jag känner. Hur skulle jag kunna 'bedra' dig" Hon gjorde kaninöron i luften vid bedra och försökte kolla menandes in i skärmen.
"Det är inte sant, du känner Ryan och Chaz, fast Chaz är inte singel- OH MY GOD NI TVÅ TÄNKER KÖRA DUBBELSPEL PÅ BÅDE MIG OCH HANS FLICKVÄN! Inte schysst, inte schysst säger jag bara." Jag nickade lite väl tydligt och satte armarna i kors över bröstet.
"Yeah sure, det är nog mer jag som borde oroa mig. Jag menar, hur många tjejer jagar inte efter dig dagarna i ända?" Hon höjde, eller som jag såg det; sänkte, ena ögonbrynet och började pilla med något med händerna.
"Ja, för jag lär ju hitta någon mer fantastisk än dig..." Muttrade jag och hasade ner så jag satt som en gammal gubbe. Hon fnissade lite och kollade upp i taket.

 


 

Naaw, var inte Justin lite gullig här eller vad? 
Dock är det här (båda delarna) bara 'ett' mellankapitel, för nu, nu mina vänner. Nu ska det hända saker. Ni kommer dö av chocken. Haha nej, egentligen inte.

Jag tänker inte sätta någon gräns på kommentarer, men jag hoppas ni kommenterar ändå. Kommer ni?

 

Puss och kram ♥


Kommentarer
Postat av: Liv

Awesome kapitel!!

2013-05-29 @ 16:01:48
Postat av: Emelie

Jätte bra! :)
Mer :D

2013-05-29 @ 21:26:35
Postat av: Maria :*

Sjukt bra!! Meeeeeeeeeeer!!

2013-06-01 @ 23:28:04
Postat av: Goda

Wiiih, så söta dem är ! Helt superb kapitel :)

2013-06-02 @ 08:19:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback