Epilog - If You're Alone I'll Be With You, If You Want?

 
 
(Ha gärna på denna lite i bakgrunden för bättre effekt. Christmas Love - Justin Bieber)
 
 
Jag sträckte mig över tallriken för att nå såsen med höger hand, samtidigt som jag höll Justins hand under bordet. 
Det var juldagen, vilket resulterade till att båda våra familjer var samlade då jag och Justin varit ihop i lite mer än ett år. Vi var hemma hos Justin eftersom hans hus var störst och skulle rymma alla.
Hela Justins familj var här Daine, Bruice, Pattie, Jeremy, Jaxon, Jazmyn och min egen som bestod av Victoria, David, Brooklyn, Romeo, Harper och Cruz.
 
 
Jag släppte Justins hand för att börja äta. Diskussioner bröt ut och skratt hördes. Bredvid mig, där inte Justin satt, satt Romeo. Han pratade om något med Brooklyn som satt på hans högra sida. Mitt emot mig satt mamma, och bredvid henne pappa. Mitt emot Justin, alltså bredvid mamma satt Pattie. 
Jag hade varit hemma hos mamma och pappa några gånger för att prata och hälsa på Cruz och Harper, de verkade gilla mig minst lika mycket som jag gillar dem. Brooklyn och Romeo åkte hem när jag besökte mamma och pappa första gången. Justin hade följt med några gånger också, men det var mest jag som hade varit där. De hade förberett ett rum till mig där också som jag varit med att inreda ifall jag skulle vilja vara där längre än bara över dagen eller så. Jag hade sovit där när jag och Justin hade varit i ett bråk för någon månad sedan, men som nu är utredd och förlåten.
 
"Är du hypad inför presentutdelningen sen då, Romeo?" Frågade jag och såg ner på honom. Han såg upp på mig och log stort, samt nickade hysteriskt innan han återgick till samtalsämnet med Brook.
Jag skakade på huvudet och skrattade innan jag vände huvudet fram för att studera min mor. Vi hade kommit riktigt nära, det känns som om båda hon och pappa har varit där hela livet. Jag hade dessutom förlåtit dem helt nu, så det fanns inget som hette pinsam tystnad eller stela kramar.
Jag såg på henne ett tag, studerade hennes fina linjer, stora ögon och fint uppsatta hår. Hon pratade med Pattie och såg ut att komma överrens då hon skrattade och log hela tiden. Hon stannade upp och vände huvudet åt mig. Hon log och såg frågande på mig. Jag log tillbaka och stäckte mig hand över bordet, som hon tog tag i. Jag log ännu större innan jag släppte och fortsatte äta min mat. När jag nästa gång såg upp föll blicken mot min far.
"Hej pappa." Sade jag med ett leende. Han vände blicken mot mig och hälsade tillbaka.
 
*
 
Vi alla hade ätit upp den otroligt goda kalkonen med tillbehör, som var en traditionell maträtt på jul, och satte oss istället ner i sofforna, några på golvet eller i stolar då vi var så många, för julklappsutdelning.
Barnen, till och med Brooklyn, hade varit ivriga över att få öppna alla paket och sedan skinit som solstrålar när de sett vad som fanns i. Jag hade också fått mycket, överraskande mycket faktiskt. Jag hade till och med fått ifrån Pattie och Jeremy.
Hur som helst hade jag fått många saker som jag gillade skarpt, av Justin hade jag fått Halo 5 som inte ens har kommit ut i affärerna än och Call of Duty: Black Ops 3. En hoodie från hans klädkollektion som han har ihop med Lil Twist, som dock inte kommit ut än heller. Och så klart hans nyaste parfym - The Key -, även om jag inte använder parfym. Dock luktade den riktigt gott, så jag kanske ska ge den en chans, bara för hans skull? Sedan hade jag fått en klocka, som liknade sådana som Justin har fast i leopard mönster och en longboard av mamma och pappa. Av Pattie och Jeremy hade jag fått ett par leopardfärgade vans, som passade bra ihop med klockan. Undra om det var planerat? Hur som helst gillar jag alla paket väldigt mycket och kunde inte vara mer tacksam.

Jag vaknade ut från mina tankar när Justin puttade till mig, förmodligen omedvetet då han fortsatte samtala med sin mor. Jag skrattade till och reste mig till andra sidan rummet där mamma satt i en fotölj. Jag kände mig lite barnslig så jag satte mig ner i hennes knä samtidigt som jag lät hennes händer stryka över min rygg och hår. Jag stängde ögonen av njutning, jag kände mig som 3 år igen, som precis innan dem lämnade mig, då allt var bra. Precis som nu.
 
"Nej, nu bara måste jag fråga. Vad är det för ringar ni har på er? Jag såg dem under middagen men tänkte att jag kunde vänta med att fråga, men nu tog nyfikenheten över." Frågade Pattie helt plötsligt. Jag stelnade till och öppnade ögonen, jag kände hur mamma slutade smeka mitt hår och såg på mig, hon också. Hon sneglade ner mot vänster arm lite fort innan hon såg upp på mig med ett varmt leende.
Jag såg på Justin som hade ett öra-till-öra leende och glittrande ögon.
Han såg sedan på mig och såg med end ännu lyckligare ut.
Jag kunde inte hjälpa mig själv med att le lika stort jag själv.
"Vi är förlovade."
 

 
Och med epilogen ute är jag rädd att vi måste säga hejdå till Jelemenope, kanske för alltid, kanske inte.
Men nu vill jag höra alla era tankar, både gällande novellen i helhet och epilogen. Jag fick inte tillräckligt med kommentarer på kapitel 50, men nu skulle jag verkligen villja att alla kommenterar. 
 
Vad var, enligt dig, höjdpunkten med novellen?
Var det något du inte gillade? Vad i så fall?
Har det varit något ni stört er på under novellens gång? Så som stavning eller min formulering utav ord?
Något ni skulle vilja se mer utav?
Kommentera era tankar!
 
Info om vad som kommer hända nu efter kommer upp ikväll =)
 
Puss och kram ♥
 
 

Kommentarer
Postat av: ellinor

min favorit med hela novellen är nog elemenope och hennes stil och beteende. jag gillar henne verkligen och ja rollen är perfekt <3 älskade slutet och din novell har varit grym :D

2013-09-05 @ 19:17:51
Postat av: Erika

Jeg tyckte den var jättebra! Fast jag tyckte det var lite skumt när hennes bröder kom och typ skulle bo där och så. Men du skriver jättebra tycker jag! :))

2013-09-05 @ 21:36:08
Postat av: Sandra

Det finns inga ord! Talförmågan finns inte hos mig längre. Du är ju så himla fantastisk det går inte att beskriva!! Men i alla fall har älskat novellen. Jag kommer ihåg när jag sätt uppe en söndag natt och läste. Jag fick inte en blind den natten. Jag skulle läsa 25 kapitel eller något sånt det blev en trött no lektion dagen efter. Men det var värt det! Den har varit bäst och jag kommer aldrig glömma novellen!!!!!<3

2013-09-06 @ 06:59:49
URL: http://www.nattstad.se/justinlover
Postat av: Ebba

Gah har älskat denna novellen asmkt! Så grym!! <3 ÄLSKAR DEN. Mihihi :') kommer sakna L o justin, men det kommer ju en till snart ;)
OCH DE FÖRLOVADE SIG IIIIIIIH

2013-09-07 @ 14:32:10
URL: http://Mybieberlovestorys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback